INFORMACIÓN

A continuación detállase brevemente cada un dos puntos a comentar na visita:

BREVE HISTORIA DO CELTA:

O Celta de Vigo foi fundado por Manuel de Castro e Juan Baliño o 23 de agosto de 1923, ao fusionar os dous Clubes da cidade de Vigo, o Real Fortuna e o Vigo Sporting, este último era o máis grande da cidade, xa que foi subcampión da Copa do Rei en 1908.

O primeiro presidente do Real Club Celta foi Manuel Bárcena e de Andrés Conde de Torrecedeira.

O Subcampionato logrado por un dos equipos fusionados debería permitirlle ao Celta participar na Primeira División no ano que se creou a Liga (1928), xa que o criterio para integrar a máxima categoría era ser campión ou subcampión da Copa de España, e naquela data só dez Clubes tiñan dereito a participar na Primeira División, incluído o Celta como herdeiro do Vigo Sporting, aínda que ao Celta negóuselle ese dereito e foi relegado a Segunda División. Á conclusión da tempada 1928-29 o Celta decidiu retirarse da competición ligueira a tempada seguinte para afrontar unha radical restructuración deportiva. O reingreso na Liga produciuse en 3ª División a tempada 1930-31, un Celta irresistible conquistou o campionato de Terceira e o ascenso a 2ª División, derrotando na eliminatoria final da fase de Promoción ao Recreativo de Huelva por un contundente 7-0 (4-0 en Balaídos e 0-3 en campo onubense).

O ansiado ascenso a 1ª División conseguiuse ao conquistar o título de Segunda na tempada 1935-36 derrotando por 7-0 ao Real Zaragoza en Balaídos. O Real Club Celta convertiuse así no primeiro equipo galego en alcanzar a división de honra do fútbol español.

Debido á suspensión das actividades deportivas por causa da Guerra Civil (1936-1939), o debut do Celta na máxima categoría viuse postergada á tempada 1939-1940. Iniciouse así unha etapa dourada, con 20 anos de presenza case ininterrompida na elite,  quitando a tempada 1944-1945 que estivo na 2ª División.

Recuperada inmediatamente a categoría, o Celta consolidou un equipo brillante, que alcanzou as súas maiores cotas na tempada 1947-1948, baixo a dirección técnica do mítico gardameta internacional Ricardo Zamora: concluíu o campionato nacional de Liga en cuarta posición.

LOGROS HISTÓRICOS

O equipo vigués non ten títulos nacionais de renome, soamente Campionatos de 2ª División e 2ª División B (na única tempada na que militou nela). Foi tres veces subcampión da Copa do Rei (1948, 1994 e 2001), ás que podemos sumar o subcampionato de Copa do seu Club predecesor, o Vigo Sporting en 1908 fronte ao Real Madrid. Os seus logros europeos limítanse a unha Copa Intertoto da UEFA no 2000. Participou sete veces na Copa da UEFA (deixando fóra a equipos como Liverpool, Benfica, Juventus ou Aston Villa), onde chegou ata tres veces aos cuartos de final; e tivo unha participación na Champions League, na que chegou a oitavos de final onde caeu ante o Arsenal.

A nivel autonómico destaca, á marxe dos numerosos campionatos de Galicia previos á primeira liga española, a consecución no ano 2007 da Copa Xunta de Galicia, e a reválida do título en 2008, na rebautizada Copa Galiza xa recoñecida pola Federación Galega de Fútbol como Torneo Oficial.

ESTADIO:

O Estadio Municipal de Balaídos inaugurouse o 30 de decembro de 1928 cun encontro entre o Celta de Vigo e a Real Unión de Irún. Como moitos outros estadios españois, sufriu unha gran remodelación en 1982 ao ser sede dos mundiais que se disputaron aquel ano. Ten unha capacidade de 31.900 espectadores. Nos últimos anos e debido ao seu deterioro, estase tratando de construír un estadio novo.

A continuación se detalla brevemente cada uno de los puntos a comentar en la visita:

BREVE HISTORIA DEL CELTA:

El Celta de Vigo fue fundado por Manuel de Castro y Juan Baliño el 23 de agosto de 1923, al fusionar los dos Clubes de la ciudad de Vigo, el Real Fortuna y el Vigo Sporting, este último era el más grande de la ciudad, ya que fue subcampeón de la Copa del Rey en 1908.

El primer presidente del Real Club Celta fue Manuel Bárcena y de Andrés Conde de Torrecedeira.

El Subcampeonato logrado por uno de los equipos fusionados debería haberle permitido al Celta participar en la Primera División en el año que se creó la Liga (1928), pues el criterio para integrar la máxima categoría era haber sido campeón o subcampeón de la Copa de España, y  en aquellas fechas solo diez clubes tenían derecho a participar en la Primera División, incluído el Celta como heredero del Vigo Sporting, pero se le negó el derecho y fue relegado a la segunda división. A la conclusión de la temporada 1928-29 el Celta decidió retirarse de la competición liguera la temporada siguiente para afrontar una radical restructuración deportiva. El reingreso en la liga se produjo en 3ª División la temporada 1930-31, un Celta arrollador conquistó el campeonato de Tercera y el ascenso a 2ª División, derrotando en la eliminatoria final de la fase de Promoción al Recreativo de Huelva por un contundente 7-0 (4-0 en Balaídos y 0-3 en campo onubense).

El ansiado ascenso a 1ª División se consiguió al conquistar el título de Segundo en la temporada 1935-36 derrotando por 7-0 al Real Zaragoza en Balaídos. El Real Club Celta se convertía en el primer equipo gallego en alcanzar la división de honor del fútbol español.

Debido a la suspensión de las actividades deportivas por causa de la Guerra Civil (1936-1939), el debút del Celta en la máxima categoría se vio postergada a la temporada 1939-1940. Se inició así una etapa dorada, con 20 años de presencia casi ininterrumpida en la élite, a excepción de la temporada 1944-1945 que purgó en la 2ª División.

Recuperada inmediatamente la categoría, el Celta consolidó un equipo brillante, que alcanzó sus mayores cotas en la temporada 1947-1948, bajo la dirección técnica del mítico guardameta internacional Ricardo Zamora: concluyó el campeonato nacional de Liga en cuarta posición.

 

LOGROS HISTÓRICOS

El equipo vigués no tiene títulos nacionales de renombre, solamente Campeonatos de 2ª División y 2ª División b (en la única temporada en la que militó en ella). Ha sido tres veces subcampeón de la Copa del Rey (1948, 1994 y 2001), a las que podemos sumar el subcampeonato de Copa de su Club predecesor, el Vigo Sporting en 1908 frente al Real Madrid. Sus logros europeos se limitan a una Copa Intertoto de la UEFA en 2000. Ha participado siete veces en la Copa de la UEFA (dejando fuera a equipos como Liverpool, Benfica, Juventus o Aston Vila), donde llegó hasta tres veces a los cuartos de final; y ha tenido una participación en la Liga de Campeones, en la que llegó a octavos de final donde cayó ante el Arsenal.

A nivel autonómico destaca, al margen de los numerosos campeonatos de Galicia previos a la primera liga española, la consecución en el año 2007 de la Copa Xunta de Galicia, y la reválida del título en 2008, en la rebautizada Copa Galiza ya reconocida por la Federación Gallega de Fútbol como Torneo Oficial.

 

ESTADIO:

El Estadio Municipal de Balaídos se inauguró el 30 de diciembre de 1928 con un encuentro entre el Celta de Vigo y el Real Unión de Irún. Como muchos otros estadios españoles, sufrió una gran remodelación en 1982 al ser sede de los mundiales que se disputaron aquel año. Tiene una capacidad de 31.900 espectadores. En los últimos años y debido a su deterioro, se está tratando de construir un estadio nuevo.